Ile mogą kosztować zaczepy do holowania?

montaż całego oprzyrządowania do haka holowniczego jest relatywnie czasochłonny, jednak samej kuli już dosyć prosty i szybki. Hak może być przydatny nie tylko do ciągnięcia przyczepy.
Można na nim także zamontować dodatkowy bagażnik, który służy dla przykładu do transportu jednośladów.

Aktualnie nie ma w sprzedaży nowych aut osobowych, które wyposażone są w zaczep założony fabrycznie na stałe.oraz (hiperłącze do serwisu)Zgodnie z aktualnymi przepisami unijnymi zaczep powinien być zdejmowany. Jeżeli nasz pojazd nie ma takiego zaczepu oraz chcemy go zwyczajnie kupić, to w ofercie różnorodnych wytwórców takiego sprzętu znajdziemy praktycznie jedynie haki z demontowaną końcówką, czyli tzw. kulą. Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym pozwala na poruszanie się po różnych państwach samochodem, który spełnia warunki technologiczne kraju rejestracji, zatem właściciele aut z hakiem zainstalowanym na stałe, teoretycznie nie powinni mieć z takiego powodu problemów podczas możliwej kontroli na drodze dla przykładu na terenie Niemiec.
wózek widłowy

Autor: haru__q
Źródło: http://www.flickr.com

Niestety, w rzeczywistości jest już różnie i naprawdę dużo zależy od podejścia danego funkcjonariusza. Wróćmy jednak do zagadnienia: w czasie dokonywania zakupów trzeba zwracać uwagę na to, czy hak posiada homologację e20 lub E20. Wystarczy wyłącznie, że na produkcie będzie jeden z takich znaków, jednak mogłyby one również występować wspólnie. Zaczep powinien posiadać także certyfikat PIMOT, zatem Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Na odpowiedniej tabliczce znamionowej muszą się znaleźć tego typu informacje jak: nazwa wytwórcy, data produkcji oraz dopuszczalny tonaż.

Ceny najtańszych haków rozpoczynają się od ok. 200 zł. Za trochę łatwiejsze w eksploatacji narzędzia z końcówką montowaną automatycznie, powinniśmy zapłacić zazwyczaj około 600 złotych albo nawet więcej.
Both comments and pings are currently closed.