Osoby, które jeszcze nigdy nie przeprowadzały wiercenia oraz gwintowania aluminium, muszą koniecznie wykonać wcześniej próby na pewnym kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium odróżnia się znacznie od gwintowania w stali.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: Armacell
Należy wykonywać je bez pośpiechu oraz bardzo starannie. Obrotowa prędkość wiertła powinna być jak najmniejsza a wiertło i miejsce wiercenia powinno się zwilżać denaturatem. Najpierw warto wywiercić otwór o małej średnicy na przykład 1,5-2 mm, a potem go rozwiercić do wielkości, która jest nam potrzebna. Potem trzeba nagwintować otwór również przy zastosowaniu denaturatu. Takie gwintowanie należy wykonywać cyklicznie i po jakichkolwiek kilku obrotach trzeba wkręcić gwintownik oraz usunąć pozostałości aluminium. Potem trzeba gwintować dalej.
Gdy ciekawi Cię przedstawiany temat, to odsyłam do strony (http://www.smartblinds-shop.eu/silnik-smartblinds-do-rolet-zaluzji.html), gdyż odnajdziesz tutaj wiele fascynujących zagadnień w tym temacie.
Próba nacinania całego gwintu za jednym podejściem łatwo zakończyć się może całkowitym zepsuciem gwintu, który jest nacięty albo złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie i złamanie wiertła lub gwintownika zeszpeciłoby radiator, ale także zaowocowało by kłopotami przy wyborze innych miejsc na dziury.
Przed przystąpieniem do pracy tego typu jak gwintowanie w aluminium trzeba obowiązkowo od radiatora odkręcić wentylator, żeby nie był on zepsuty przykładowo opiłkami z aluminium, które mogłyby się dostać do Wnętrza jednostki napędowej. Na początku gwintowania w aluminium należy wywiercić 2 otwory, które mają średnicę 2,3 i 2,4 mm, a później nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służyć do przekręcania systemu scalonego, drugi z kolei do przykręcenia wspornika.
Wspornik taki z blachy o formie litery L niezbędny jest do dodatkowego powiązania płytki oraz radiatora. Kiedy w czasie wiercenie otwór „ucieknie”, można bez trudu skorygować defekt. Należy wtedy przylutować układ scalony na adekwatnej wysokości.